mandag 16. mars 2009

DEN 16 HVER MÅNED ER JEG SÅ GLAD: MARKEDSDAG!

Jens, i dag é det marknadsdag, da vil du vil vera med, der hen. Det vil du vil da vel også, det vil du vel vara med, SANN! Takk til Odd, far til Marte som lærte meg denne kjekke sangen da vi var små og rånte rundt i caravellen og sang. 

Endelig 16. Da er det markedsdag på Haydom, og dagen etter flytter og tredobles det til Kidarafa (ca. 10 min kjøretur). Jeg har lurt en stund på hvor alle disse kule klærne kommer fra som de selger i stor hauger. Vel, nå vet jeg at det egentlig er u-hjelp som har gått litt på skeis. Selgere reiser til Moshi og Arusha for å kjøpe opp en viss mengde klær, og selger det videre på marked. Noen ganger vet de ikke hva de kjøper opp, for man får ikke se hva man kjøper. Hørte om noen som hadde kjøpt en sekk som de trodde var klær, pakket det opp og fant ut at hele sekken var full av bikiner...ikke akkurat det første folket her trenger akkurat! Uansett, man kan finne mye stilig for en billig penge, og jeg Elsker det. Kan vandre rundt i timesvis og pløye gjennom rekkene og møte interessante mennesker. Aaah. 
Sko.
Mer sko og veldig greie selgere.
Aaaah. En fantastisk fin Keds-sko i svart skinn. Bare synd størrelesen var feil..!
Kart genseren. NICE. Mkubwa sana. Alt for stor, desverre. 
Snobesko.
Tacky & skinnenede hos sneipemannen.
Ble litt venn med han her for så å kunne snike til meg et bilde av den tøffe capsen hans.
Pakker sammen klærne som skal videre til neste marked.

SNAP ON!
Mmm. Old school Keds. Litt spesi, for den ene skoen er svart og den andre blå og jeg kunne ikke finne to like..hoh, hamna shida sier vi da! (ingen problem). 
Dagens fangst.
Classic skoene er nokså tøffe.
Denne jakken kjøpte jeg av sneipemannen. 100 % silke med gullprikker på. Snygg.
Fornøyd er vel ordet.

2 kommentarer:

Chris sa...

Hvis du leite godt nok finne du sikkert ein felleskjøpet caps neste gang. Lett. Eller ein Byggmakker kjelerdress.

KARRIHARRY sa...

Hehe, eller TS Stangeland jakker i oransj! Flotte de.