søndag 29. mars 2009

BESØKSHELG

Forrige helgs kupp på marked i Mangola.

Gartner Mathayo kjører Håkan stilen :) Han bruker gartnerhansker når han sykler hjem på den 2 timers lange sykkelturen. 

Det er fredag og Maggie illustrerer hva hun har lært på dagens engelsk. Nå kan hun både snakke engelsk i telefonen og filtrere vann - på samme tid! 

Jeg ble invitert over til de koselige trønder- naboene mine på hjemmelaget hvitløksbrød, tsatsiki, guacamole, salat og Knocked up. Thea og Ane er flittige arbeidere på CCU (children care unit), Edda går på Hayschool, Arnstein datamann og Anne-Lise barnelege. 

Denne fine duken kjøpte jeg hos Mama Kari som hadde fått en hel koffert med broderier som hun skulle selge videre for en syk dame. Fuglene skal bli til fremtidige gardiner har jeg planer om :)

Jeg lager lunsj, og da skal man helst stappe så mye mat som mulig på en liten tallerken... Hjemmelagde rundstykker, sennep, egg, salt, pepper, salat med tomat, rar plantevekst fra hagen, rødløk, mango og eddik olje. Easy peasy, tasty og ikke verst til å være meg. Kanel-te fra Zanzibar.

EM sørger for at bordet på terrasen ser fint ut.

Lørdag var vi invitert til en av engelsk elevene mine, Agnes (for 2 gang). Philmon som også er elev var og på besøk. Vi fikk servert makande, som er en blanding av bønner og mais og min favoritt av de afrikanske rettene. Elsker stuen..

...og taket..

...og plantene utforbi...

..og alt på dette bildet..

Så gikk vi en tur i byen. Disse guttene kikker nyskjerrig inn et vindu for å se tv.

På grønnsaksmarkedet. Et slitt hus.

Bokhandleren har en fin tegning. Nabobutikken har bilde av en kopimaskin og her kan man logisk nok kopiere. 

Morning Glory heter denne.

I dag var vi invitert til sykepleielærer Cresent og skredderkona hans som har sydd masse fint til meg. Lille Tumaine (håp) har fått tog og er glad.


Nåh.


Fin inngang.

På vei hjem. Liker fargen på det lille huset.



Det er tid for solsikker, og de stråler.

Erle, Are og Even venter på mamma som har vært på helgetur i Arusha. Are er barnelege og tv3 kjendis fra programmet "Sykehuset" og har blitt fulgt i ukesvis av tv-team her på Haydom. Det går visstnok på tv hjemme i disse dager. Ann-Cecilie jobber som lærer på Hayschool, har en sykt fin stemme og har vært sangpedagog for Marte på Bårdar. Det er da man kan si at verden er liten.

1 kommentar:

Milla sa...

OBS!
Jeg vil bare gjøre eieren av den gule bollen på terassebordet oppmerksom på at bollen er samleobjekt i Norge. Vet eieren dette?? Her en kveld gikk det eget program på TV om kunstneren.
Flink fotograf som ser gode motiver!