lørdag 7. februar 2009

DEN DAGEN JEG KJØPTE MEG EI GEIT

Kjøpte Petra på offer etter en gudstjeneste. Alene skulle jeg ta henne med meg hjem, noe som ikke var helt enkelt. Fikk virkelig bekrefta at ordtaket "sta som ei geit" faktisk gjelder, for den NEKTA å gå en meter. Prøvde først å dra den etter meg i tauet, men hun ville ikke røre seg og strittet imot. Det begynte å regne (og når det først regner i Afrika, PØSER det ned), og jeg endte til slutt opp med å bære den hjem. Fikk gaaaaanske så mange rare blikk fra lokalbefolkningen og mange trakk godt på smilebåndene. Vi kunne ikke ha den stående i hagen å bææææe dagen lang, så i dag bor Petra hjemme hos gartneren vår som tok den med seg bakpå sykkelen oppi en kurv og tråkka avgårde i 2 t. Siste nytt er at Petra er smelt på tjukken av en av gartnerens egne geiter....go Petra!
Sitt, Petra, SITT! 

PETRALOVE


Ingen kommentarer: